Ce este anxietatea sociala şi cum poate fi vindecată uşor

Te confrunţi cu atacuri de panică şi vrei să afli mai multe despre ce este anxietatea sociala?
Te-ai întrebat vreodată cum să vindeci anxietatea fără ajutorul medicamentelor?
Ştiai că anxietatea se poate vindeca pe cale naturală? Nu este o chestie aşa de gravă dacă conştientizezi de unde provine.

Este important să ştii cum să te vindeci singur deoarece medicamentele au de regulă efecte adverse. Iar unele sunt foarte neplăcute.
Anxietatea face parte din viaţa fiecăruia dintre noi, într-o măsură sau alta. Dar când devine ea o problemă serioasă, care trebuie tratată?

Fiecare individ resimte anxietatea socială în funcţie de experienţele şi educaţia lui. 
Pentru unii, anxietatea vine la pachet cu atacuri de panică, trac şi frici de tot felul. 

Pentru aceste motive, m-am gândit că ar fi util să scriu un articol despre cum poţi vindeca pe cale naturală această stare de frica si neliniste.
În finalul articolului îţi prezint 6 metode de a scăpa de atacurile de panica şi, implicit, de anxietate.

Pentru început, vreau să ştii că anxietatea se poate vindeca natural cu ajutorul psihoterapiei cognitiv-comportamentale.
Aceasta este cea mai eficientă metoda de a scapa de atacurile de panica pe termen lung.
În plus, psihoterapia cognitiv-comportamentală este procedura standard adoptată de psihiatrii atunci când tratează anxietatea.

În definitiv, anxietatea se vindeca însă, pentru asta, este necesară o schimbare la nivel mental.
Despre asta am scris articolul Frica de schimbare, pe care îţi recomand să-l citeşti dacă ştii că te adaptezi greu schimbărilor.

Ce este anxietatea sociala?

ce este anxietatea sociala şi cum poate fi vindecată natural

indicaţii despre ce este anxietatea sociala

Dicţionarul Explicativ Român defineşte anxietatea ca pe o stare de nelinişte însoţită de palpitaţii, sufocare şi alte simptome, întâlnită în unele boli nervoase.
Cu alte cuvinte, anxietatea este o stare patologică de nelinişte şi teamă.
Într-un limbaj mai simplu, anxietatea este sentimentul că nu poţi controla evenimentele care ţi se întâmplă şi asta te sperie.

După cum vei vedea, anxietatea şi atacurile de panică sunt consecinţe ale unei gândiri nepotrivite. Dacă îţi schimbi gândurile anxietatea se vindeca şi ea.

Te-ai confruntat cu situaţii în care ai resimţit teamă de necunoscut? Gândeşte-te puţin.
Poate atunci când urma să susţii un examen important? Sau poate atunci când ai fost la interviu pentru un job? Ori poate când ai ieşit la prima ta întâlnire cu o fată?

Ei bine, toate acele situaţii au fost cauze de îngrijorare.
Până la urmă asta înseamnă anxietatea. Ea este un sentiment de panică în faţa necunoscutului şi a imprevizibilului.
Însă, simptomele anxietăţii pot fi diverse şi unele dintre ele creează probleme mai grave individului.
De aceea, este important să ştii ce este anxietatea sociala şi să înveţi cum să o vindeci.

Problema majoră este că anxietatea poate lua naştere şi în legătură cu anumite situaţii care nu prezintă niciun pericol real.
Asta este o dovadă în plus că anxietatea si gandurile se află într-o strânsă legătură. Totul pleacă din mintea ta.
În acest sens, îţi recomand să citeşti şi articolul Cum să obţii fericirea în 5 paşi simpli.

Deşi te-ai putea mira, anxietatea nu este mereu ceva rău.
În doze moderate, anxietatea este chiar necesară vieţii. Ea este în strânsă legătură cu instinctul nostru de conservare şi ne ajută să ne ferim de pericole.
De aceea, nu îţi recomand să fugi de anxietate ci doar să înveţi să o controlezi. Orice emoţie are rolul ei în supravieţuirea omului.
Nu lăsa să fie invers, adică să te domine anxietatea, pentru că atunci devine o problemă majoră.

Iată o maximă celebră utilă în abordarea schimbărilor care să te ajute să controlezi această panică:
“Dacă vei continua să faci mereu aceleaşi lucruri, vei obţine tot timpul aceleaşi rezultate.” (Dale Carnegie – cartea Cum să devii remarcabil)

Anxietatea şi atacurile de panică

De cele mai multe ori, anxietatea accentuată provoacă şi atacurile de panică.

Ce este un atac de panică? 
Wikipedia defineşte atacul de panică astfel:
“Atacul de panică reprezintă o stare instalată brusc, de frică sau de anxietate intensă, în situații în care nu este amenințată viața.
Acesta poate determina credința că persoana pierde controlul, va avea o moarte iminentă sau va „înnebuni”.
Atacul de panică se asociază frecvent și cu manifestări fizice neplăcute: accelerarea ritmului cardiac, respirații rapide și scurte, transpirații.” 

Totuşi, cele două stări nu se confundă.
Anxietatea este o cauză a atacurilor de panică, însă tot la fel de bine ea poate genera şi alte stări cum ar fi frica excesivă sau disperarea.
Alte exemple de stări ar fi: dificultăţi de respiraţie, senzaţii de sufocare, pierderea simţului de orientare, transpiraţie şi depresie.

Este foarte important să conştientizezi că gândurile şi sentimentele tale sunt responsabile de apariţia anxietăţii.
Dacă nutreşti gânduri negative înseamnă că dai naştere unor ganduri anxioase.
În momentul în care te îngrijorezi excesiv în legătură cu o anumită situaţie, întregul tău sistem-neurovegetativ începe să secrete în organism hormonii stresului.
Aceşti hormoni acţionează ca o otravă la nivel celular şi dau naştere impulsurilor nervoase care caracterizează anxietatea.

Prin urmare, dacă vrei să ştii ce este anxietatea sociala şi cum poate fi vindecată trebuie să cauţi să tratezi cauzele care o declanşează.

Un ajutor extraordinar în depăşirea blocajelor mentale îl reprezintă cărţile motivaţionale. De aceea îţi recomand să citeşti şi articolul Top 3 cărţi de dezvoltare personală.

Ce este anxietatea sociala şi cum poate fi tratată

află ce este anxietatea sociala

detalii despre ce este anxietatea sociala

Trebuie să ştii că cel mai în măsură să stabilească diagnosticul de anxietate şi să prescrie un tratament eficient este medicul psihiatru.

Totuşi, este bine să ştii dinainte că există două tipuri de tratament pentru vindecarea anxietăţii, şi anume: tratamentul medicamentos şi cel prin psihoterapie cognitiv-comportamentală.
Tratamentul medicamentos poate varia de la caz la caz dar, în general, el constă în administrarea unor anxiolitice, antidepresive sau betablocante.
Practic, aceste medicamente au rolul de a modifica activitatea unor neurotransmiţători la nivelul sistemului nervos central sau periferic.

Însă, dacă vrei să scapi singur de anxietate trebuie să lucrezi cu mintea şi cu spiritul tău. Pentru asta te poate ajuta mult psihoterapia cognitiv-comportamentală.
S-a demonstrat că aceasta este cea mai bine validată formă de tratament pentru tulburările de anxietate şi depresie.

În cadrul acestei terapii, primul pas pe care îl poţi face imediat este să citeşti cărţi motivaţionale care tratează anxietatea

Mai jos îţi recomand trei cărţi care te vor ajuta să înţelegi în amănunt psihoterapia cognitiv-comportamentală şi să scapi singur de anxietate.

Scapa singur de anxietate folosindu-ţi gândirea

Totul în viaţă se întâmplă dintr-un motiv. Gândurile noastre reprezintă cauzele celor mai multe evenimente din viaţa noastră.
Fiecare individ este format dintr-un ansamblu de trăiri, concepţii şi reguli de viaţă. Iar majoritatea seminţelor tiparelor de adult se formează în anii copilăriei.
Gândurile, credinţele şi sentimentele formează caracterul omului şi îi trasează destinul în viaţă.

Neville Goddard spunea că “Secretul stă în sentimente.” (cartea Puterea – de Rhonda Byrne);

Prin urmare, anxietatea apare mai uşor la indivizii care nu au învăţat să îşi controleze gândurile şi sentimentele.
În momentul în care înveţi să-ţi administrezi gândurile îţi vei schimba viaţa, pentru că începi să acţionezi în direcţia dorită de tine.

Până la urmă ce este anxietatea sociala pe scurt? Aşa cum spuneam mai sus, este teama de necunoscut. Dar poate fi şi teama de eşec.
Când dispare anxietatea? Ei bine, când înveţi să gestionezi eşecurile.
Atunci înveţi să îţi elimini temerile pentru că atunci îţi dai seama că niciun succes nu se obţine uşor.

În această direcţie s-ar putea să te intereseze şi articolul Cum să treci peste dezamăgiri.

Vindecarea anxietăţii sociale – câteva sfaturi utile

sfaturi despre ce este anxietatea sociala

scapă de anxietatea sociala

Îţi ofer câteva sugestii care să te ajute să scapi mai repede de anxietate. Încearcă să le aplici o perioadă de timp şi vei observa beneficiile.
Iată ce îţi recomand să faci:

1. Începi să faci mişcare zilnic
Orice formă de mişcare este bună, atâta timp cât eşti perseverent şi te ţii de treabă. Sportul are o grămadă de beneficii.

2. Fă-ţi un obicei să citeşti zilnic texte motivaţionale
Să citeşti cărţi de psihologie motivaţională te ajută să înţelegi influenţa gândirii şi acţiunilor tale asupra vieţii. Piaţa este plină de titluri bune şi foarte practice.
Ca să îţi faci o idee despre ce te-ar putea interesa îţi las mai jos un banner unde poţi vedea toate reducerile momentului la cărţile de dezvoltare personală.

Vezi cărţile motivaţionale

3. Fă-ţi un obicei să te uiţi la chestii amuzante şi să râzi cât mai mult
Fă-ţi timp zilnic să vezi materiale haioase sau să citeşti nişte bancuri pe care să le împărtăşeşti cu alţii, ca să vă distraţi împreună.
Râsul estea cea mai bună formă de terapie pentru rezolvarea tuturor problemelor. El destinde corpul şi mintea.

4. Asigură-te că te odihneşti suficient în timpul nopţii
Somnul este necesar pentru refacerea organismului şi relaxarea minţii. Asigură-te că dormi suficient noaptea. Nu face rabat de la asta!

5. Alege un hobby pe care să îl practici des şi cu plăcere
Este preferabil să alegi activităţi de grup, pentru a-ţi depăşi anxietatea socială. Cursurile de dans, aerobic, fitness sau jogging-ul în formaţie te pot ajuta mult.

6. Învaţă să te foloseşti de autosugestie
Cuvinte precum „am reuşit”, „mă simt bine”, „sunt norocos”, “am rezolvat această problemă” au o putere extraordinară. Dar fii atent ca ele să fie plasate în prezent.
Chiar dacă nu ai obţinut încă ceea ce spui, folosind timpul prezent în afirmaţiile tale îi dai semnalul subconştientului că trăieşti acea realitate. Astfel ea vine către tine.
Asociază cuvintele cu sentimente şi ele vor pătrunde în subconştientul tău, dând naştere realităţii dorite.

Închei articolul cu acest citat deosebit: “Dacă doreşti ca gândurile tale să prindă viaţă, dublează-le cu emoţii.” (Charles Haanel). Este important să simţi ceea ce spui.

Materiale ajutătoare pentru anxietatea sociala

Aşa cum ţi-am promis, îţi recomand mai jos trei cărţi despre psihoterapia cognitiv comportamentală, care te vor ajuta să te înţelegi mai bine şi să depăşeşti problemele:

  1. Tratat de psihoterapii cognitive şi comportamentale –  adresat în principal specialiştilor dar şi celor care sunt curioşi să afle mai multe;
  2. Terapia cognitiv-comportamentală. Cum să-ţi îmbunătăţeşti gândirea şi viaţa – scrisă de un psihoterapeut, îţi oferă instrumente eficiente pentru a-ţi cunoaşte mecanismele gândirii şi a învăţa cum să le controlezi.
  3. Psihoterapia eficientă 

Mult spor la citit şi nu uita să lucrezi cu tine tot timpul!


Îţi mulţumesc că ai citit acest articol despre ce este anxietatea sociala şi cum poate fi vindecată natural. Dă-i un like şi distribuie-l şi prietenilor tăi.
Lasă-mi un comentariu mai jos şi spune-mi cum te descurci cu anxietatea. Ce crezi că ţi-ar fi de folos ca să treci peste această stare?
Dacă ai completări sau sugestii de făcut, simte-te liber să le spui.

Articole recente
Distribuie

Leave a comment