.st0{fill:#FFFFFF;}

Ce este stresul şi cum să scapi de el rapid? 

 iulie 15, 2020

By  Andrei

În toate timpurile oamenii s-au întrebat ce este stresul şi cum poate fi evitat.

Ştii, sunt multe căi eficiente de combatere a stresului şi toate au legătură cu domeniul dezvoltare personală.

În acest articol vreau să te învăţ câte ceva despre cum poţi să te relaxezi aplicând câteva metode simple şi la îndemână.

Totodată, la finalul articolului îţi recomand câteva cărţi ajutătoare pentru înţelegerea mai profundă a tehnicilor de învingere a stresului.

Îţi recomand să citeşti şi articolul Ce este anxietatea sociala şi cum să te vindeci de ea.

Ce este cu adevărat Stresul?

În termeni populari, stresul înseamnă „orice factor exterior care provoacă o stare de tensiune şi o reacţie de alarmă a organismului.” (Dicţionarul Explicativ al Limbii Române)

Din punct de vedere psihologic, stresul înseamnă o modalitate negativă de reacţie la un stimul exterior.

Mai exact, stresul nu derivă dintr-un eveniment care se întâmplă ci din reacţia pe care omul o adoptă în legătură cu el.

Cu alte cuvinte, dacă eşti stresat înseamnă că trăieşti opusul stării de relaxare.

În psihologie, asta se traduce prin inhibiţie reciprocă.

De aceea, practicând ceea ce urmează să îţi dezvălui în articolul de faţă vei reuşi să elimini stresul cu ajutorul relaxării.

Soluţia împotriva stresului este să reacţionezi psihocibernetic în situaţiile stresante.

Citeşte şi Cum să faci propria consiliere şi dezvoltare personală.

5 metode de dezamorsare a anxietăţii

consecinţele stresului

În trecut am scris un articol intitulat Cum se manifestă atacurile de panică în care scriam tangenţial şi despre combaterea stării de anxietate.

În cartea Psihocibernetica 2000 autorul dezvăluie 5 metode eficiente de dezamorsare a anxietăţii.

Acestea sunt: Situaţia, Evaluarea, Emoţiile, Acţiunea şi Respectul de sine.

Primul pas în a înţelege ce este stresul ar fi să consideri circumstanţa care a generat problema ca fiind fundamental neutră. Asta înseamnă depersonalizarea situaţiei.

Practic, vei învăţa să te detaşezi de problemă şi să priveşti obiectiv întâmplările, nu subiectiv.

Al doilea pas în rezolvarea anxietăţii şi implicit a stresului este să evaluezi corespunzător împrejurarea pentru a identifica problema.

Mai exact, întreabă-te cui aparţine această problemă şi a cui este vina.

Dacă eşti responsabil, atunci ce-i de făcut acum ca să schimbi rezultatul?

În cele din urmă, reevaluează întâmplarea care a condus la reacţia exagerată.

Vei vedea că schimbându-ţi percepţia asupra problemei vei reuşi să te detaşezi de situaţie şi să controlezi stresul.

Nu uita că nu atât ceea ce se întâmplă contează aşa de mult cât atitudinea pe care o adopţi în legătură cu situaţia respectivă.

Foloseşte-te de imaginaţie pentru a elimina stresul

efectele stresului

Problemele care pot apărea în viitor sunt uşor de rezolvat. Cum? Prin intermediul imaginaţiei şi acţiunilor imediate.

În loc să te macini pentru o problemă anume, mai bine te-ai gândi ce poţi face imediat ca să înlături consecinţele. Cu siguranţă îţi stă în putere să faci ceva!

Un citat remarcabil spune aşa: „Oamenii ajung să vă atingă punctele sensibile doar pentru că permiteţi ca acest lucru să se întâmple.” (Bobbe Sommer)

Stresul şi anxietatea pot fi controlate dacă înveţi să inhibi reacţiile exagerate.

Acestea nu fac decât să te alarmeze şi să îţi blocheze funcţionarea optimă a organismului şi a creierului. În plus, ele produc un rău fizic.

Fiecare om se confruntă cu ceea ce putem numi „monştrii imaginari.”

Însă poţi să-i distrugi rapid cu ajutorul imaginaţiei şi a subconştientului.

Te-ar putea interesa şi articolul Subconstientul şi minunile lui, în care îţi vorbesc pe larg despre puterile minţii.

Reţine că subconştientul nu deosebeşte între o experienţă reală şi una imaginară.

Asta înseamnă că dacă îţi vei sugestiona mintea cu ajutorul unor cuvinte şi imagini optime, vei găsi soluţii şi vei gestiona bine stresul.

O soluţie bună pentru a scăpa de stres

Aşa cum am văzut, stresul nu este decât o alegere personală. El nu trebuie să fie o reacţie firească şi, în niciun caz, una care nu ar putea fi evitată.

Prin urmare, ce este stresul şi cum poţi să scapi rapid de el?

Ia o foaie de hârtie şi desenează trei coloane intitulate: eveniment declanşator, factor de stres şi reacţia psihocibernetică.

La coloana „eveniment declanşator” vei scrie problema cu care te confrunţi.

Coloana „factor de stres” o vei completa cu reacţia firească pe care o ai în situaţia respectivă.

La „reacţia psihocibernetică” vei scrie ce ar trebui să faci din punct de vedere constructiv ca să rezolvi problema.

În cartea Psihocibernetica 2000 autorul recomandă următoarea tehnică pentru înlăturarea stresului:

  • Evaluaţi-vă factorii care generează stresul;
  • Priviţi situaţia dintr-o perspectivă neagresivă şi pozitivă;
  • Nu acţionaţi sub imperiul impulsului de moment, pentru a evita autostresarea.

S-ar putea să te intereseze şi articolul Despre dezvoltare personală – Omul, mintea şi sufletul.

ce provoaca stresul

Ce este stresul? Ia acest tranchilizant natural

Pentru a învinge tulburarea cauzată de stres este necesar să îţi dezvolţi imunitatea la stres. Cum poţi face asta cel mai bine?

O metodă eficace este sportul.

Anticii au spus „minte sănătoasă în corp sănătos” şi aveau dreptate.

Din punct de vedere medical se cunoaşte că mişcarea fizică produce secreţia de endorfine în organism.

Acestea relaxează trupul şi mintea, fiind unul dintre tranchilizantele nemedicamentoase.

Atunci când simţi că o problemă te macină şi nu găseşti soluţii ia o pauză: ieşi afară şi fă o plimbare uşoară de minim 30 de minute. Respiră adânc aerul curat şi gândeşte-te la ceea ce te face să te simţi bine.

Foloseşte-te de imaginaţie şi vizualizează ceea ce îţi doreşti să ţi se întâmple.

Atunci când îţi iei gândul de la situaţiile stresante ele îşi vor pierde puterea asupra ta.

Vrei să înveţi mai multe despre stres?

Stresul poate fi o problemă delicată dacă nu înveţi să o rezolvi. Cărţile de specialitate de pot ajuta foarte mult.

Ai noroc! Există câteva cărţi motivaţionale care tratează bine acest subiect.

Aşa cum ţi-am spus la început, vreau să îţi recomand 3 cărţi care te vor ajuta să elimini stresul prin metode simple.

Le-am citit şi ţi le recomand cu încredere. Au preţuri minime şi unele dintre ele se găsesc la reducere.

  • Psihocibernetica  – de Bobbe Sommer
  • Psiho-cibernetica despre ce este stresul
  • Cum să învingi grijile şi stresul – de Dale Carnegie
  • top carti de citit
  • Metoda GTD. Arta productivităţii fără stres – de David Allen
  • ce este stresul şi arta productivităţii fără stres

    Îţi mulţumesc pentru că ţi-ai făcut timp să citeşti acest articol despre ce este stresul şi cum poate fi învins.

    Sper că ţi-a oferit răspunsul la unele întrebări pe care le ai.

    Dă-i un like şi distribuie-l pe reţelele de socializare ca să-i ajutăm şi pe alţii să înveţe despre asta.

    Nu uita, trebuie să aplici ceea ce ai învăţat ca să observi rezultatele.

    Până data viitoare, lasă-mi un comentariu mai jos şi spune-mi impresiile tale.

    septembrie 22, 2020

    septembrie 8, 2020

    august 25, 2020

    august 20, 2020

    august 10, 2020

    august 5, 2020

    {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Abonează-te ca să primeşti noutăţile

    Completează formularul de mai jos şi vei primi GRATIS Ebook-ul 50 de cărţi motivaţionale care îţi schimbă viaţa, pe care le-am citit şi ţi le recomand şi ţie

    >