.st0{fill:#FFFFFF;}

Cum se manifestă atacurile de panica 

 februarie 15, 2020

By  Andrei

Te confrunţi cu atacurile de panica şi vrei să afli mai multe despre cum se manifestă şi cum poţi scăpa de ele?
Te-ai întrebat vreodată dacă se poate să vindeci anxietatea fără ajutorul medicamentelor?
Ştiai că tulburările de panică se pot vindeca pe cale naturală?

Nu este o chestie aşa de gravă dacă îţi dai seama de unde provine.

Este important să ştii cum să te vindeci prin propria voinţă deoarece medicamentele au de regulă efecte adverse. Iar unele dintre acestea sunt foarte neplăcute.
Anxietatea face parte din viaţa fiecăruia dintre noi, într-o măsură sau alta. Însă când devine ea o problemă serioasă, care trebuie tratată? Şi ce legătură are cu atacurile de panica?

Anxietatea şi atacurile de panica sunt subiective

Fiecare individ resimte anxietatea şi atacurile de panică în funcţie de experienţele şi educaţia lui.
Pentru unii, angoasa vine la pachet cu atacuri de panică, trac, timiditate, complexe de inferioritate şi frici de tot felul. 

Pentru aceste motive, m-am gândit că ar fi util să scriu un articol despre cum poţi vindeca pe cale naturală această stare de frica şi nelinişte.
În finalul articolului îţi prezint 6 metode naturale pentru a scăpa definitiv de atacurile de panica şi de anxietate.

Pentru început, vreau să ştii că anxietatea se poate vindeca natural cu ajutorul a ceea ce se cheamă psihoterapia cognitiv-comportamentală.
Aceasta este cea mai eficientă metodă de a scăpa de atacurile de panica pe termen lung.
În plus, psihoterapia cognitiv-comportamentală este procedura standard adoptată de psihiatrii atunci când tratează pacienţii de anxietate.

În definitiv, angoasele se pot vindeca însă, pentru asta, este necesară o schimbare în primul rând la nivel mental.
Despre asta am scris articolul Frica de schimbare, pe care îţi recomand să-l citeşti dacă ştii că întâmpini dificultăţi atunci când apar schimbările.

Ce este anxietatea

ce sunt atacurile de panica

În dex anxietate înseamnă o stare de nelinişte însoţită de palpitaţii, sufocare şi alte simptome, întâlnită în unele boli nervoase.
Cu alte cuvinte, anxietatea este o stare patologică de nelinişte şi teamă.
Într-un limbaj mai simplu, aceasta se traduce prin sentimentul că nu poţi controla evenimentele care ţi se întâmplă. Şi asta provoacă frică.

După cum vei vedea, anxietatea şi atacurile de panica sunt consecinţe ale unei gândiri nepotrivite.

Prin urmare, dacă înveţi să îţi schimbi gândurile negative, anxietatea se va vindeca şi ea.

Adu-ţi aminte, te-ai confruntat cu situaţii în care ai resimţit frica faţă de orice? Gândeşte-te puţin.
Poate atunci când urma să susţii un examen important? Sau poate atunci când ai fost la interviu pentru un job? Ori poate când ai ieşit la prima ta întâlnire cu o fată?

Ei bine, toate acele situaţii au fost declanşatori ai anxietăţii.
Până la urmă asta înseamnă angoasa. Ea este un sentiment de panică în faţa necunoscutului şi a imprevizibilului.
Totuşi, simptomele anxietăţii pot fi diverse şi unele dintre ele creează probleme grave celui afectat.
De aceea, este important să ştii cum se manifestă atacurile de panica.

Controlează-ţi fricile

Problema majoră este că anxietatea poate lua naştere şi în legătură cu anumite situaţii care nu prezintă niciun pericol real.
Asta este o dovadă în plus că îngrijorarea si gandurile nepotrivite se află într-o strânsă legătură. Totul pleacă din mintea ta.
În acest sens, îţi recomand să citeşti şi articolul Cum să obţii fericirea în 5 paşi simpli.

Deşi te-ai putea mira, anxietatea nu înseamnă mereu ceva rău.
În doze moderate, ea este chiar necesară conservării vieţii individului. În plus, se află în strânsă legătură cu instinctul nostru de supravieţuire şi ne ajută să ne ferim de pericole.
De aceea, nu îţi recomand să fugi de anxietate ci doar să înveţi cum să o controlezi.

Orice emoţie are rolul ei în supravieţuirea omului. Dar în dozele corespunzătoare.
Nu lăsa să fie invers, adică să te domine anxietatea, pentru că atunci ea devine o problemă majoră.

Iată o maximă celebră a lui Dale Carnegie, legată de schimbare:
"Dacă vei continua să faci mereu aceleaşi lucruri vei obţine tot timpul aceleaşi rezultate." (Cum să devii remarcabil)

Ce sunt atacurile de panica

De cele mai multe ori, anxietatea accentuată provoacă şi atacurile de panică.

Ce este un atac de panica?
Wikipedia îl defineşte astfel:
"Atacul de panică reprezintă o stare instalată brusc, de frică sau de anxietate intensă, în situații în care nu este amenințată viața.
Acesta poate determina credința că persoana pierde controlul, va avea o moarte iminentă sau va „înnebuni”.

Atacurile de panica se asociază frecvent și cu manifestări fizice neplăcute: accelerarea ritmului cardiac, respirații rapide și scurte, transpirații." 

Totuşi, cele două stări nu se confundă.
Anxietatea este o cauză a atacurilor de panică. Dar ea poate genera şi alte stări cum ar fi frica excesivă sau disperarea.
Alte consecinţe ar fi: dificultăţi de respiraţie, senzaţii de sufocare, pierderea simţului de orientare, transpiraţie şi depresie.

Totul pleacă din mintea ta

Este foarte important să conştientizezi că gândurile şi sentimentele tale sunt responsabile de apariţia anxietăţii.
Dacă nutreşti gânduri negative înseamnă că dai naştere unor gânduri anxioase.
În momentul în care te îngrijorezi excesiv în legătură cu o anumită situaţie, sistemul tău neurovegetativ începe să secrete hormonii stresului.

Aceşti hormoni acţionează ca o otravă la nivel celular. Ea dă naştere atacurilor de panica.

Prin urmare, dacă vrei să ştii ce este anxietatea şi cum poate fi vindecată trebuie să cauţi să tratezi cauzele.

Un ajutor extraordinar în depăşirea blocajelor mentale îl reprezintă cărţile motivaţionale. De aceea îţi recomand să citeşti şi articolul Top 3 cărţi de dezvoltare personală.

Tratament natural pentru atacurile de panica

află ce este anxietatea sociala

Trebuie să ştii că cel mai în măsură să stabilească diagnosticul de anxietate şi să prescrie un tratament eficient pentru atacurile de panică este medicul psihiatru.

Totuşi, este bine să ştii dinainte că există două tipuri de tratament pentru vindecarea anxietăţii, şi anume: tratamentul medicamentos şi cel prin psihoterapie cognitiv-comportamentală.
Tratamentul medicamentos poate varia de la caz la caz dar. În general, el constă în administrarea unor anxiolitice, antidepresive sau betablocante.
Practic, aceste medicamente au rolul de a modifica activitatea unor neurotransmiţători la nivelul sistemului nervos central sau periferic.

Însă, dacă vrei să scapi singur de anxietate şi de atacurile de panica trebuie să lucrezi cu mintea şi cu obiceiurile tale. 

Pentru asta te poate ajuta mult psihoterapia cognitiv-comportamentală.
S-a demonstrat că aceasta este cea mai eficientă formă de tratament pentru tulburările de anxietate şi angoase.

În cadrul acestei terapii, primul pas pe care îl poţi face imediat este să citeşti cărţile motivaţionale care tratează anxietatea

Mai jos îţi recomand trei cărţi care te vor ajuta să înţelegi în amănunt psihoterapia cognitiv-comportamentală şi să rezolvi definitiv atacurile de panica.

Importanţa gândirii pozitive

Totul în viaţă se întâmplă dintr-un motiv. Gândurile noastre reprezintă cauzele celor mai multe evenimente din viaţa noastră.
Fiecare individ este format dintr-un ansamblu de trăiri, concepţii şi reguli de viaţă. Iar majoritatea deprinderilor de adult se formează în anii copilăriei.
Gândurile, credinţele şi sentimentele formează caracterul omului şi îi trasează destinul în viaţă.

Neville Goddard spunea că "Secretul stă în sentimente." (cartea Puterea - de Rhonda Byrne);

Prin urmare, anxietatea şi atacurile de panica apar mai uşor la indivizii care nu au învăţat să îşi controleze gândurile şi sentimentele.
În momentul în care afli cum să-ţi disciplinezi gândurile îţi vei schimba viaţa, pentru că vei începe să acţionezi în direcţia dorită de tine.

Până la urmă anxietatea este teama de necunoscut. Dar poate fi şi teama de eşec.
Când dispare anxietatea? Ei bine, atunci când înveţi să gestionezi eşecurile într-o manieră pozitivă. 
Aşa elimini temerile deoarece îţi dai seama că niciun succes nu poate fi obţinut uşor.

În această direcţie s-ar putea să te intereseze şi articolul Cum să treci peste dezamăgiri.

Sfaturi utile pentru a scăpa de atacurile de panica

află mai multe despre ce este anxietatea sociala

Iată câteva sugestii care te vor ajuta să scapi mai repede de atacurile de panică. Încearcă să le aplici o perioadă de timp şi vei observa beneficiile.

1. Fă mişcare zilnic
Orice formă de mişcare este bună atâta timp cât eşti perseverent şi te ţii de treabă. Sportul are o grămadă de beneficii.

2. Fă-ţi un obicei să citeşti zilnic cărţi motivaţionale
Cărţile de dezvoltare personală te ajută să înţelegi influenţa gândirii şi acţiunilor tale asupra propriei vieţi. Piaţa este plină de titluri bune şi foarte practice. 
Ca să afli mai multe dă clic pe link-ul de mai jos:

cărţi pentru a rezolva atacurile de panica

3. Fă-ţi un obicei să te amuzi cât mai mult
Fă-ţi timp zilnic să vezi materiale haioase sau să citeşti nişte bancuri.
Râsul estea cea mai bună formă de terapie pentru rezolvarea tuturor problemelor. El destinde corpul şi mintea.

4. Asigură-te că te odihneşti suficient în timpul nopţii
Somnul este necesar pentru refacerea organismului şi relaxarea minţii. Asigură-te că dormi suficient noaptea. Nu face rabat de la asta!

5. Alege un hobby pe care să îl practici des şi cu plăcere
Este preferabil să alegi activităţi de grup, pentru a-ţi depăşi anxietatea socială. Cursurile de dans, aerobic, fitness sau jogging-ul te pot ajuta mult.

6. Învaţă să te foloseşti de autosugestie
Cuvinte precum „am reuşit”, „mă simt bine”, „sunt norocos” au o putere extraordinară. Dar fii atent ca ele să fie spuse la prezent.
Chiar dacă nu ai obţinut încă ceea ce afirmi, folosind timpul prezent în declaraţiile tale îi dai semnal subconştientului că trăieşti deja acea realitate. Astfel ea va veni către tine.
Asociază cuvintele cu sentimente şi ele vor pătrunde în subconştientul tău, materializându-se.

Închei articolul cu acest citat deosebit: "Dacă doreşti ca gândurile tale să prindă viaţă, dublează-le cu emoţii." (Charles Haanel). Este important să simţi ceea ce spui.

Resurse pentru înlăturarea blocajelor mentale

Aşa cum ţi-am promis, îţi recomand mai jos trei cărţi despre psihoterapia cognitiv comportamentală, care te vor ajuta să te înţelegi mai bine şi să depăşeşti problemele:

  1. Tratat de psihoterapii cognitive şi comportamentale -  adresat în principal specialiştilor dar şi celor care sunt curioşi să afle mai multe despre anxietate.
  2. Terapia cognitiv-comportamentală. Cum să-ţi îmbunătăţeşti gândirea şi viaţa - scrisă de un psihoterapeut renumit, îţi oferă instrumente eficiente pentru a-ţi cunoaşte mecanismele gândirii şi a învăţa cum să le controlezi.
  3. Psihoterapia eficientă - un ghid pentru rezolvarea rapidă a atacurilor de panica.

Mult spor la citit şi nu uita să lucrezi cu tine tot timpul!


Îţi mulţumesc că ai citit acest articol despre anxietate şi atacurile de panica. Dă-i un like şi distribuie-l şi prietenilor tăi.
Lasă-mi un comentariu mai jos şi spune-mi cum te descurci cu anxietatea. Ce crezi că ţi-ar fi de folos ca să treci peste această stare?
Dacă ai completări sau sugestii de făcut, simte-te liber să le spui.

Existenţa este plină de suspans dar ca să o trăieşti aşa cum trebuie ai nevoie de sfaturi de viata de la cei Citeşte articolul

Read More

Când te afli într-o situaţie neplăcută nu este bine să stai fără să găseşti soluţii, ci să cauţi ceva carti de citit. Citeşte articolul

Read More

Jim Rohn a fost unul dintre cei mai străluciţi speakeri motivaţionali, ale cărui conferinţe au oferit lectii de viata valabile în 2020 Citeşte articolul

Read More

Educaţia financiară este un domeniu care nu se predă în şcolile generale, însă oamenii îşi spun adesea: vreau sa fac bani urgent. Citeşte articolul

Read More
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Abonează-te la newsletter

>