Un psihic puternic nu poate exista fără un corp sănătos. De aceea, m-am gândit să fac acest articol cu principalele reguli alimentare pe care trebuie să le cunoască orice om.

Citeşte până la capăt articolul de faţă şi vei afla multe trucuri simple pentru îngrijirea sănătăţii tale.

În lumea de astăzi tentaţiile culinare sunt la tot pasul şi nu numai că ele sunt costisitoare financiar dar excesele şi alegerile alimentare incorecte ne afectează sănătatea.

Iată o listă cu reguli alimentare de bază.

Principalele reguli alimentare

– Supa de pui vindecă răceala. Cât de simplu!

– Mierea este un bun antioxidant şi vindecă arsurile. Atenţie, mierea devine toxică dacă este pusă în lichide fierbinţi.

– Peştele ajută la îmbunătăţirea memoriei şi a învăţării; Conţine acizi graşi esenţiali Omega 3, 6 şi 9 pentru buna funcţionare a organismului nostru.

– Carbohidraţii şi grăsimile sunt surse principale de energie; Vă recomand să vă calculaţi caloriile ca să nu mâncaţi prea mult.

Folosiţi aplicaţia MyFitness Pal pe care o puteţi descărca de aici.

– Dacă consumi mai multe proteine decât are nevoie corpul tău, nu îţi creşte performanţa; iarăşi, pentru asta trebuie să vă calculaţi necesarul proteic şi caloric.

– Când faci efort fizic organismul are nevoie de carbohidraţi care au glucoză: exemple sunt orezul, pastele, pâinea şi cartofii.

 Glucoza din aceste alimente este practic zahăr dar se digeră mai lent decât zahărul obişnuit, eliberând energie treptată; Se numesc carbohidraţi simpli.

Beneficiul carbohidraţilor simpli este că produc o eliberare lentă de energie şi nu cresc rapid nivelurile de insulină în sânge.

– Mai multă cantitate de carbohidraţi decât are nevoie corpul tău se transformă în glicogen care rămâne în muşchi sau se depune ca grăsime corporală;

Reguli alimentare la îndemâna tuturor

– Este un moment bun să mănânci după ce faci efortul fizic pentru că organismul are nevoie de glicogen pentru muşchi şi refacerea energiei;

– Cea mai mare greşeală este să sari peste micul dejun. Făcând asta organismul tău intră într-o criză şi îţi dereglezi metabolismul.

– Peştele este bogat în acizi graşi omega 3 care sunt esenţiali pentru buna funcţionare a creierului;

– Ciocolata este o sursă importantă de zahăr şi grăsimi; Este bine să ţii nivelul acestora la un prag cât mai mic.

– Oamenii sunt programaţi să aibă o poftă excesivă de dulciuri; Nu e de mirare nu?

– Atunci când zahărul sau grăsimile ajung în organism ele transmit creierului aceleaşi semnale ca şi drogurile;

Se zice că zahărul este primul pe lista oficială a drogurilor şi creează dependenţă.

– Boşimanii sud-africani folosesc o plantă numită Hoodia Gordini pentru a le anihila pofta de mâncare în perioada expediţiilor lungi;

– O alergie este reacţia organismului la o proteină din mediul înconjurător;

– Sunt multe studii care asociază consumul excesiv de alimente nepotrivite cu afecţiunile constând în boli de inimă, cancer, diabet şi haosul metabolic. Iată că a nu respecta regulile alimentare este periculos pentru sănătatea organismului.

– Cei mai tari microasasini sunt în pui, ouă şi brânză; Această informație am citit-o într-un articol de pe internet însă nu sunt în totalitate de acord cu ea.

– Seminţele de măr au un fel de cianură în ele; cantităţi mari de asemenea seminţe pot ucide;

– Otrava peştelui-balon este de 1.200 de ori mai puternică decât cianura;

– Fără apă poţi muri într-o săptămână pentru că rinichii încetează să mai funcţioneze;

Alimentaţia influenţează fertilitatea

– Fructele, legumele, laptele şi iaurtul cresc fertilitatea la femei;

– Fripturile şi cafeaua cresc fertilitatea bărbaţilor;

– Ouăle nefierte pot avea Salmonella iar pateul crud şi brânzeturile moi pot avea listeria, ambele fiind bacterii care pot ucide;

– Cafeaua creşte fertilitatea bărbatului creând spermatozoizi mai viguroşi;

Stridiile sunt bogate în zinc, accentuează fertilitatea femeii şi producţia de spermatozoizi la bărbaţi;

– hormonul masculin numit androsteron, care creşte interesul pentru femei, este prezent în ţelină;

– sfecla conţine substanţe importante pentru hormonii sexuali;

– pofta de a îngurgita lucruri necomestibile se numeşte pica;

– O familie care mănâncă împreună are şanse mai multe să rămână unită;

– În India dacă îţi vopseşti casa în albastru asta înseamnă că eşti brahman, un membru al unei caste care respectă reguli stricte privind mâncarea şi prepararea acesteia;

– Gătitul a apărut acum aproape un milion şi jumătate de ani;

Sarea absoarbe lichidul din alimente şi le protejează de bacterii;

Toate acestea reprezintă câteva reguli alimentare pe care orice om ar trebui să le cunoască.

Sigur că sunt mult mai multe sfaturi alimentare pe care nu le-am acoperit în acest articol, însă aici am cules câteva dintre cele mai importante.

Materiale de studiu în domeniul alimentaţiei

Mai jos vă recomand câteva cărți de referință în care puteţi afla mai multe trucuri şi reguli alimentare precum și cu privire la tema sănătății în general.

Este bine să le consultați dacă sunteți pasionat de un stil de viață cât mai sănătos.

Cărțile acestea au prețuri foarte bune și discount-uri avantajoase. Aruncaţi o privire!

Dacă doriți mai multe detalii despre impactul alimentelor și a diverselor substanțe asupra organismului uman, vă recomand să citiți cartea Alimente care îți pot schimba viața în bine de Anthony William pe care o puteți găsi accesând linkul aici sau dând clic pe poza cu cartea.

De asemenea, o carte de referință în domeniul alimentar, care vă poate ajuta să găsiți răspunsul la multe din întrebările pe care le puteți avea este Sănătatea noastră înainte de toate, scrisă de Ivan Secrieru

O altă carte care abordează parțial subiectul alimentație, însă face referire și la sănătate în general și la longevitate, cu sfaturi deosebit de utile pentru toți cititorii este Tao pentru detoxifiere, scrisă de Daniel Reid. Incredibil ce poate să scrie omul acesta! Recomand cu căldură!

Nu în ultimul rând, vă recomand remarcabila carte în domeniul alimentar numită Secretele medicinei chineze, scrisă de Henry B. Lin. Am studiat-o şi pot să vă zic că este plină ochi de informaţii foarte importante.

Articole recente
10/30/2019 | Psihologie motivaţională | 0 Comments

Leave a comment


Categorii