.st0{fill:#FFFFFF;}

Ce este Anxietatea? Trebuie să ştii asta URGENT! 

 martie 25, 2021

By  Andrei

Dacă te-ai întrebat ce este anxietatea şi îţi doreşti să găseşti soluţii pentru a interacţiona eficient cu personalităţile anxioase, acest articol te va lămuri pe deplin.

Se ştie foarte bine că anxietatea este o problemă generală a omenirii şi necesită soluţii, dacă se poate cât mai naturale.

Te invit să citeşti cu atenţie acest articol şi, la final, vei primi un CADOU din partea mea. Îţi voi oferi un test gratuit cu ajutorul căruia poţi afla cât de anxios eşti.

Aşa că hai să trecem la treabă.

Iată despre ce este vorba în acest material:

Trebuie să ţii minte din start un lucru: anxiosul este un tip de personalitate dificilă şi trebuie înţeles foarte bine. În caz contrar, rişti să strici definitiv relaţia cu el şi nu cred că îţi doreşti asta, mai ales dacă îţi este apropiat.

Atenţie: nu sunt psiholog sau doctor. Informaţiile pe care ţi le prezint sunt bazate pe experienţa mea cu anxietatea şi pe cărţile de specialitate pe care le-am citit.

Pentru că da, şi eu m-am confruntat cu anxietatea şi atacurile de panică în trecut.

Te-ar putea interesa şi Ce înseamnă dezvoltarea personală, de fapt.

Ce este anxietatea? Trăsături ale anxiosului

ce este anxietatea

Printre caracteristicile de bază ale personalităţii anxioase se află aptitudinea de a-şi face griji intense, frecvente şi exagerate pentru sine sau cei apropiaţi.

Grija absolută este bazată pe o anumită formă de teamă şi este foarte prezentă la anxioşi. Fără ea, nu ar fi!

Persoana anxioasă trăieşte într-o tensiune fizică excesivă, ceea ce conduce în timp la suferinţă care se acutizează. În plus, aceste tipuri de personalitate se concentrează constant pe riscuri chiar şi în acele situaţii cu un grad scăzut de pericol.

Deviza persoanei anxioase este că lumea e o capcană, în care pândesc la tot pasul primejdiile şi sunt posibile dezastrele. Astfel, aceştia au un sistem de alarmă foarte sensibil care se activează la cele mai inofensive „atacuri”.

În concluzie, cel care suferă de anxietate manifestă reacţii emoţionale exagerate în raport cu evenimentul declanşator. Această atitudine de continuă vigilenţă ajunge să istovească persoana în timp şi să creeze suferinţă inutilă. De aici şi până la celebrele atacuri de panică nu mai este decât un pas mic.

Te-ar putea interesa şi Memoria subconştientului - cauza a tot ce ţi se întâmplă

Din punct de vedere biologic, aceste personalităţi se caracterizează printr-o hiperactivitate a sistemului nervos vegetativ, care este responsabil cu dirijarea reacţiilor involuntare.

Nu în ultimul rând, anxioşii se confruntă cu tensiune musculară frecventă şi asta conduce la o stare generală de oboseală.

Cel anxios suferă de tulburări ale somnului, incapacitatea de a se relaxa, iritabilitate şi vigilenţă exagerată în situaţii care nu o impun. De aici şi lipsa energiei lor.

Soluţii pentru rezolvarea anxietăţii

ce este anxietatea solutii

Există două categorii de tratament pentru vindecarea anxietăţii: psihoterapia cognitiv-comportamentală şi tratamentul medicamentos.

În categoria medicamentelor regăsim anxioliticele şi/sau antidepresivele.

Cu toate acestea, după cum vom vedea, medicamentele produc efecte adverse şi nu garantează 100% vindecarea acestei tulburări de personalitate.

Aşa că cea mai adecvată este psihoterapia, care presupune educarea individului cu privire la cauzele anxietăţii şi posibilităţile de vindecare a acesteia în mod natural, prin terapii complementare care presupun relaxarea şi înţelegerea cauzalităţii.

Despre ce este anxietatea ai înţeles, însă poate te întrebi şi care sunt cauzele acesteia. Ei bine, află că originea ei nu este pe deplin cunoscută. Totuşi, se consideră că ar avea două surse principale: ereditatea şi mediul (evenimentele din viaţă).

Cu toate acestea, niciuna dintre ele nu este bătută în cuie şi poate fi rezolvată cu ajutor specializat.

Îţi recomand să citeşti şi articolul Ce este stresul şi cum să scapi de el RAPID

Avantajele şi dezavantajele medicamentelor pentru anxietate

În timp ce anxioliticele produc efecte rapide, sunt simplu de întrebuinţat şi au capacitatea de a fi bine tolerate, dezavantajele principale ar fi că produc reacţii adverse, somnolenţă şi prezintă o eficienţă redusă în cazul anxietăţilor mai grave.

De cealaltă parte, antidepresivele sunt cel mai eficient tratament în cazul tulburărilor anxioase, nu creează dependenţă şi nu dau stare de somnolenţă însă prezintă dezavantaje destul de importante.

Printre acestea se află faptul că necesită un timp destul de mare pentru a-şi produce efectele, uneori la început sporesc anxietatea şi în unele cazuri chiar nu au efect vindecător.

Iată de ce sunt împotriva acestui fel de tratament şi mizez pe psihoterapia cognitiv-comportamentală, care este o modalitate noninvazivă şi benefică pentru pacient. Mai mult, el învaţă să conştientizeze singur cauzele care au provocat anxietatea şi elimină factorii declanşatori lucrând cu propria sa minte.

Ce este anxietatea? Formula magică

Ei bine, nu este o mare inginerie să aflăm care este originea acestei tulburări. Într-o explicaţie simplă, ea este suma dintre predispoziţia genetică, experienţele traumatizante şi educaţia individului.

Vestea bună este că fiecare dintre aceşti factori pot fi corectaţi în timp cu ajutorul îndrumărilor corespunzătoare.

Citeşte şi 10 sfaturi preţioase de viaţă de la Earl Shoaff

Avantajele anxietăţii

ce este anxietatea avantaje

Cu excepţia anxietăţii excesive (nevrotice), formele mai uşoare prezintă chiar şi unele avantaje de care s-ar putea bucura individul. Dintre acestea, le enumăr pe următoarele:

  • Normalitatea emoţiei – o avem cu toţii, într-o măsură mai mare sau mai mică;
  • Anxietatea poate fi un stimulent pentru a face lucrurile mai bine
  • Într-un grup social, anxiosul poate fi de ajutor prin faptul că ia în calcul riscuri la care ceilalţi nici nu s-ar fi gândit şi, în felul acesta, elimină pericolele.
  • Capacitatea dezvoltată de prevedere şi evitare;

Iată că până la urmă o mică doză de anxietate este benefică pentru supravieţuirea speciei umane. Nu degeaba ne-a lăsat-o natura!

Comportamentul adecvat cu personalităţile anxioase

Dacă ai în jurul tău persoane care suferă de o formă sau alta a anxietăţii este bine să ştii ce să faci şi ce să eviţi atunci când interacţionezi cu ele.

Când neglijezi aceste aspecte, poţi ajunge în situaţia în care să le agravezi starea şi aceasta poate conduce către un eventual conflict. Partea rea este că te vei învinovăţi ori îl vei învinovăţi pe anxios, fără ca măcar să îţi dai seama ce ai greşit.

Aşa că ţine cont de următoarele sugestii atunci când intri în contact cu o persoană axioasă:

  1. Inspiră-le încredere – persoanele anxioase suferă de lipsa de încredere în ele însele şi orice dovadă care le sporeşte acest sentiment le îngroapă şi mai tare în anxietate;
  2. Ajută-i să înţeleagă că nu este un dezastru dacă lucrurile se întâmplă şi altfel şi se produc riscurile – în felul acesta îi ajuţi să se desensibilizeze faţă de pericol şi să relativizeze situaţia.
  3. Foloseşte umorul în conversaţia cu ei. Atenţie însă să nu pici în panta sarcasmului la adresa lor. Nimeni nu vrea asta!
  4. Ajută-i să înţeleagă problema anxietăţii şi indică-le faptul că au nevoie de ajutor specializat. Însă fă-o într-o manieră inteligentă, nu le-o spune direct pentru că-i vei face să creadă că au o problemă psihică 😊

Hai să vedem şi ce trebuie să eviţi în relaţia cu o persoană anxioasă.

Ce nu este recomandat să faci cu anxioşii

Ai mare grijă la acest puncte pentru că dacă nu ţii cont de ele rişti să devii tu însuţi o persoană anxioasă, în timp.

  1. Nu te lăsa influenţat de punctul de vedere al persoanei anxioase şi nu cădea în mrejele ei negative
  2. Nu lua anxiosul prin suprindere. Nu-i plac suprizele şi neprevăzutul. Deci atenţie la cadourile spontane, care i-ar putea enerva destul de tare.
  3. Nu le împărtăşi neliniştile şi necazurile tale. Aici empatia nu funcţionează, ba din contră, îi face pe anxioşi să devină chiar angoasaţi.
  4. Nu îi îngrijoraţi informându-i despre ştiri negative ori veşti proaste. Le veţi face mai mult rău.

În legătură cu ultima idee, aş sublinia că nimănui nu-i plac veştile proaste. Nu trebuie să fii anxios ca să te fereşti de asta.

Citeşte şi Cum să faci propria consiliere şi dezvoltare personală

Mai multe despre ce este anxietatea

Aşa cum ţi-am scris la început, vreau să te ajut să înţelegi mai bine anxietatea. În felul acesta vei ştii să o identifici în propria persoană, dar şi în cei apropiaţi ţie. Şi odată ce faci asta, îţi va fi mai uşor să te tratezi singur cu ajutorul terapiilor cognitiv-comportamentale.

Poţi face asta chiar citind cărţile despre anxietate.

Prima dintre aceste cărţi, pe care ţi-o recomand, este "Cum să ne purtăm cu personalităţile dificile", scrisă de Francois Lelord şi Christophe Andre.

Clic pe imaginea de mai jos ca să ajungi la librăria online:

carte despre anxietate

Te-ar putea interesa şi articolul Frica de schimbare.

Însă, pentru a veni în ajutorul tău, îţi ofer un CADOU: testul cu întrebări care te vor ajuta să afli dacă şi în ce măsură eşti o personalitate anxioasă.

Pentru a-l primi, trebuie să îmi laşi un comentariu la acest articol.

În completarea acestui subiect, te rog să consulţi şi următoarele articole pe care le-am scris în trecut despre tema „ce este anxietatea”:

În concluzie, nu trebuie să te îngrijorezi dacă ai trăsăturile anxietăţii. Aşa cum am văzut, este ceva firesc să ai o doză din această personalitate dificilă. Deci nu este capătul lumii şi există soluţii. Iar cea mai bună dintre acestea este să înţelegi cauza şi să o tratezi corespunzător. Şi poţi face asta singur (dacă ai experienţă şi resurse) ori apelând la un specialist care poate fi psihologul ori psihiatrul.

Nu îţi fie frică să ceri ajutorul. Pentru asta există aceşti specialişti. Iar ei te pot scuti de timp şi greşeli 😊

Îţi doresc multă linişte!


Sursă de inspiraţie: cartea „Cum să ne purtăm cu personalităţile dificile” şi propria mea experienţă de viaţă.

Sursă foto: Pixabay.


Îţi mulţumesc pentru că ţi-ai făcut timp să citeşti acest articol despre ce este anxietatea şi cum să te comporţi cu personalităţile anxioase.

Sper că ţi-a oferit răspunsul la unele întrebări pe care le ai.

Dă-i un like şi distribuie-l pe reţelele de socializare ca să-i ajutăm şi pe alţii să înveţe despre asta.

Nu uita, trebuie să aplici ceea ce ai învăţat ca să observi rezultatele.

Până data viitoare, lasă-mi un comentariu mai jos şi spune-mi impresiile tale.

Ţi-a plăcut? Ajută-i şi pe alţii să afle despre asta:

Te-ar putea interesa să citeşti şi despre:

aprilie 14, 2021

martie 31, 2021

martie 21, 2021

martie 16, 2021

martie 11, 2021

martie 7, 2021

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Abonează-te ca să primeşti noutăţile

Completează formularul de mai jos şi vei primi GRATIS Ebook-ul 50 de cărţi motivaţionale care îţi schimbă viaţa, pe care le-am citit şi ţi le recomand şi ţie

Like pe Facebook!

Vrei motivaţie zilnică? Apasă butonul de Like şi urmăreşte-mă pe pagina de Facebook pentru a profita de toate pozele şi video-urile pe care le public frecvent. Live-uri, video-uri, recomandări şi conţinut de dezvoltare personală îţi ofer în fiecare zi!


This will close in 80 seconds

>